Wordless Wednesday-Transporter

Transporter...

Tinggalkan Komen Tuan

Seaweed Jelly

Antara kebaikan mengamalkan pengambilan Rumpai Laut Asli sebagai makanan tambahan...

☆☆ Melancarkan peredaran darah

☆☆ Menghilangkan sakit2 sendi

Makan begitu saja pun sedappp!

Posted in , , , , | Tinggalkan Komen Tuan

Kenyang sepertiga malam & Kelebihan berpagi pagi...

Assalamualaikum...

Itu bahasa orang tua2 di kampung berpagi-pagi...maksudnya bangun seawal pagi yang boleh  !

Kelebihan berpagi-pagi memang tidak dapat dinafikan...badan pasti sihat dan bertenaga sepanjang hari.

Apatah lagi kalau sepertiga malamnya telah dijamu dengan Tahajud, Zikirullah dan Witir sebagai pelengkap ibadah pada hari itu...tak payah makan makanan tambahan pun! Tatap bertenaga sepanjang hari...

Nak tau rahsianya kekal sihat dan bertenaga sepanjang hari...bangun sepertiga malam lebih kurang jam 3.30 am...heehee berat tu!  Bila terjaga jangan lupa ucapkanlah Alhamdulillah!

Haaa! jangan berlengah...syaitan memang suka sangat tu...terus saja mandi...ni lagi berat!  sejuk uuuuuiii...
kalau nak tau disinilah pra kemuncak bangun malam dan badan akan sentiasa kekal sihat dengan segala urat saraf akan bertindak balas kesejukan...amalan mandi subuh ni juga dikatakan boleh menyembuhkan beberapa penyakit dalam badan...wallahu a'lam

syaitan!..haaa lagilah dia tak suka...dia suka yang panas2 saja...yang panas2 sajaaaa....haaaa

Siap tu...santapkanlah jiwa rohani kita dengan makanan yang tersangatlah lazatnya...Tahajud, Zikirullah dan Witir..mesti kenyang punya! ...heehee

Untuk lebih memudahkan lagi bangun awal sepertiga malam selain berniat kerana Allah...amalkan QAILULLAH...apa bendanya tu?  QAILULLAH tidur sebentar dalam 15 ke 20 minit sebelum waktu Zuhur atau selepasnya bagi memudahkan bangun sepertiga malam.

Haaaa...tido pun dapat pahala!  Allah SWT tu kan Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

Zaman sekarang ni dah bermacam-macam pil yang kita guna nak kekal sihat dan cantik...orang tua2 dulu amalkan diet ni jer...masih POWER lagi kelihatan....apa tidaknya makanan tambahannya adalah yang ASLI punye..

   ( awesome pic.by☆aizam salleh☆ )

Posted in , , | Tinggalkan Komen Tuan